dissabte, 19 de novembre del 2016

Reunió: visualització i explicació estudi prova pilot

Sessió IV




Objectius:

  • Valorar els resultats de la prova pilot.
  • Reflexionar sobre la opinió  metodolôgica i d'interpretació.
  • Identificar autonomia professor/alumne/a.
Desenvolupament:

Assistents:  Membres del grup d'investigació FODIP 

La sessió comença amb la visualització del vídeo de la prova pilot que s'ha dut a terme a la Facultat de medicina. Durant la visualització hem d'estar molt atents a les interaccions que es produeixen entre el professor i l' alumna. El professor formula una qüestió i l'alumna ha de donar una resposta. A partir d'aquí,   es on  hem de donar més rellevància  a reflexionar en què és el que pensa el professor  quan respon a l'alumna. Per tant, des d'un enfocament tridimensional (estudiant-professor-estudiant), ens centrem en com el professor percep les contribucions dels/les estudiants, em com interpreta, avalua i discrimina en elles el que considera rellevant, en com organitza i el·labora la resposta que emetrà, i en com respon finalment a aquelles contribucions. Si el professor fa servir els seus coneixements previs, contrueix respostes en base a les seves experiències, etc.

Recurs:

Vídeo

Avaluació:

Una dificultat en la que hem coincidit la majoria, ha estat que es  pot donar una  pèrdua de la realitat, ja que el temps que passa des de que el professor fa la classe, fins que es realitza l'entrevista de "Think aloud", (sempre intentant que es realitzi de les 48 hores immediatament posteriors a la gravació). Malgrat tot, aquest ajornament pot modificar el pensament,  i ,en conceqüència la resposta del professor i l'alumna. Resaltar que durant l'entrevista de "Think aloud" el professor i l'alumna van visualitzant la gravació i les seves respostes, evidentment. Durant la gravació del vídeo, serà de gran importància l'enregistrament de notes de camp per part dels investigadors que assisteixin a la sessió. Per tal de poder anotar cuaquier cosa que pugui després servir-nos per reprendre el que va passar a l'aula




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada